News

משתמשי מדיה חברתית נוטים יותר להשקיע במטבעות קריפטוגרפיים.

באיזו מידה משפיעים כוכבי רשת על קבלת ההחלטות הפיננסיות שלכם?

בעשורים האחרונים, הכניסה של מטבעות דיגיטליים לחיינו שינתה את הדרך שבה אנו תופסים את ההשקעות ככלל. במיוחד עלתה המודעות למטבעות אלה כתוצאה מתוך רשתות חברתיות, שהן הפלטפורמות שבהן שיחות על נושאים פיננסיים מתנהלות רבות. מחקר חדש מאוניברסיטת ג'ורג'יה חושף כי משתמשי מדיה חברתית הם בעלי סבירות גבוהה יותר להשקיע במטבעות קריפטו לעומת אנשים שאינם פעילים ברשתות חברתיות.

השפעת המדיה החברתית על החלטות השקעה

המחקר מצא כי כ-50% ממשתמשי המדיה החברתית שנבדקו טוענים כי השקיעו במטבעות דיגיטליים. יש לציין כי ככל שמשתמש אינו פעיל ביותר פלטפורמות מדיה חברתית, כך הסבירות שלו להשקיע במטבעות קריפטו פוחתת. למעלה מ-10% מהנשאלים שאינם משתמשי מדיה חברתית בלבד השקיעו במטבעות דיגיטליים.

באופן בולט, משתמשי יוטיוב, רדיט וטוויטר נחשבים ליותר נוטים להשקיע במטבעות דיגיטליים, בעוד שמשתמשי אינסטגרם מופיעים כאנשים שאינם מעוניינים להשקיע במטבעות קריפטו. יש הסבורים כי הווידאו הארוך ביו טיוב ודיונים ממושכים ברדיט מאפשרים שיח מעמיק יותר על נושא ההשקעה במטבעות דיגיטליים, בהשוואה לאינסטגרם, הפלטפורמה שממוקדת בתוכן חזותי.

פרופיל המשקיעים במטבעות קריפטו

מגוון הקבוצות שעסוקות בהשקעה במטבעות דיגיטליים מצביע על מגמות דמוגרפיות ספציפיות. חוקרי המחקר גילו כי גברים ובעלי סבירות גבוהה יותר לקחת סיכונים, נטו להראות סבירות גבוהה יותר להשקיע במטבעות דיגיטליים. לעומת זאת, אנשים עם רמת השכלה גבוהה יותר הראו נטייה נמוכה יותר להשקיע. הגיל היה גם הוא גורם משפיע, כאשר מבוגרים נטו להיות פחות מושקעים במטבעות קריפטו.

גידול בהשקעות במטבעות קריפטו

העניין במטבעות דיגיטליים הלך וגדל מאוד בשנים האחרונות. נתונים מתוך סקר שנערך בשנת 2021 מצביעים על כך כי אחוז המשתמשים שהשקיעו במטבעות דיגיטליים זינק בכמעט 15% בשנת 2018 ל-28% בשנת 2021. סקר זה מתייחס למגוון רחב של נתונים דמוגרפיים, התנהגויות השקעה, ידע פיננסי ויכולות כלכליות.

קרא  מיקרוסטרטגי חושפת שם חדש, מדווחת על רכישות ביטקוין המואצות ברבעון הרביעי

אמנם יותר אנשים מודעים למטבעות דיגיטליים, אך לא בהכרח כולם עוסקים בהשקעה ממשית. פחות מ-20% מהמשיבים בשאלון בשנת 2018 ציינו כי חשבו על השקעה במטבעות דיגיטליים, בעוד שבשנת 2021 המספר עלה ליותר משליש.

למרות העניין ההולך וגדל, חשוב להבין כי השקעה במטבעות קריפטו כרוכה בסיכונים. המטבעות הללו יכולים להיות מאוד תנודתיים ולא צפויים.

ההבנה של השקעות בקריפטו

״כאשר אנשים שוקלים להשקיע במטבעות קריפטו, הם צריכים גם לשאול את עצמם, 'האם זו השקעה טובה עבורי?'״, כך מוסיף חוקר המחקר פרופסור לו פאן מאוניברסיטת ג'ורג'יה. ייתכן כי ההשקעה מתאימה לעובדים בעלי סיכון גבוה, אך עליהם לשאול את עצמם אם מדובר באפשרות שמתאימה להם וכיצד היא יכולה לסייע להשגת מטרותיהם הפיננסיות.

החשיבות של הבנת המידע מלווה גם בצורך קרדינאלי להישמר ממידע מוטעה המסתובב ברשתות החברתיות. הרבה פעמים, משתמשי מדיה חברתית עלולים להפריז בידיעותיהם לגבי השקעות, ובפרט צעירים נוטים להיתקל במידע לא מדויק ובמניפולציות.

דרישת ההשכלה הפיננסית

החוקרים מציינים את הצורך לבחון את ההשקעה במטבעות דיגיטליים בין אם מדובר במושג סיכון, אלא גם במושג של הבנה פיננסית בסיסית. כאשר צעירים הם הגולשים העיקריים ברשתות החברתיות ותופסים את המקום המרכזי בהשקעות במטבעות קריפטו, יש צורך משמעותי בהכוונה ולימוד בתחום הפיננסי.

בנוסף, מחקר זה מעודד מחוקקים לשקול את ההשפעות של רגולציה על השוק של מטבעות דיגיטליים, תוך קידום העלאת רמת ההבנה המסבירנית כדי למנוע פגיעות של משתמשים לא מנוסים.

בסופו של דבר, ההשקעה בטכנולוגיות חדשות כמו מטבעות דיגיטליים דורשת זהירות והבנה מעמיקה של השוק. ככל שהעניין גדל, חשיבות ההשכלה הפיננסית ומודעות למידע הנכון הולכת ותופסת מקום מרכזי בעולם ההשקעות.

מיילס ברונר

מיילס ברונר הוא עורך ומומחה לקריפטו שמביא לכם את כל החדשות החמות ביותר מעולם הקריפטו, בתרגום מהיר ומדויק ממקורות מובילים ברחבי הרשת. באתר תוכלו למצוא מידע עדכני על מטבעות דיגיטליים, פלטפורמות מסחר, מגמות חדשות, ועוד – הכל בעברית ובצורה פשוטה להבנה.

Related Articles

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Back to top button
דילוג לתוכן